Nuffnang Ads

Rabu, 19 Ogos 2015

PETUA MAHU ZURIAT BAYI LELAKI ?



Sarapan adalah kunci penting dari produktivitas kegiatan dalam mengawali hari. Selain itu, sarapan bisa membantu anak Anda mendapat cukup energi dan fokus yang dibutuhkan untuk melakukan aktivitas.
Rupanya, selain memberikan manfaat seperti disebutkan di atas, sarapan juga memiliki manfaat lain bagi ibu yang ingin memiliki anak laki-laki. Loh, bagaimana bisa?

Sebuah penelitian di Amerika Serikat mengungkapkan, ibu hamil yang rutin mengonsumsi sarapan, akan lebih banyak memproduksi kromosom yang akan membentuk menjadi janin laki-laki.

"Ibu yang melewatkan sarapan, hanya akan memiliki kesempatan memiliki anak laki-laki sebesar 45 persen. Sedangkan yang rutin sarapan bisa memiliki kesempatan sebanyak 51 persen," ujar peneliti dari The Northwestern University di Illinois, yang melakukan penelitian ini, seperti dilansir Daily Mail.

Hasil dari penelitian tersebut mengarah pada kadar gula dalam darah yang lebih berdampak pada janin laki-laki, daripada janin perempuan. Penelitian berbeda mengatakan, stres dan tekanan saat sedang mengandung, juga bisa mempengaruhi kelamin anak yang ada di dalam kandungan Anda.

"Perbandingan kemungkinannya sekitar 49:51," ujar salah satu perwakilan dari penelitian yang dipajang di Jurnal Biodemografi dan Biologi Sosial Amerika Serikat ini.

Yang terpenting bagi para calon ibu adalah menjaga keseimbangan nutrisi dalam tubuh, dan selalu menjaga suasana hati, karena dampak yang bisa mempengaruhi janin di kandungan.

Jangan lupakan pentingnya air susu ibu (ASI), yang harus dipenuhi dan dicukupi agar bayi bisa tumbuh dan berkembang secara maksimal.


Ahad, 16 Ogos 2015

Petua merapatkan miss V

Manjakani

Hubungan intim antara suami isteri adalah salah satu kebahagiaan dalam rumahtangga.Keupayaan suami dan isteri untuk memberikan kepuasan seks kepada pasangan masing-masing amat penting. Keupayaan ini berkait rapat dengan kondisi alat kelamin. Vagina yang ketat dapat memberikan lebih kepuasan bukan sahaja kepada suami tetapi isteri itu sendiri. Bagaimana untuk mendapatkan vagina yang ketat, terutamanya untuk wanita yang telah melahirkan anak? Di bawah ada beberapa petua yang boleh anda ikut.

1. Manjakani:

a)    Rebus 3 biji buah manjakani dengan 2 cawan air sampai mendidih dan airnya bertukar menjadi coklat pekat. Gunakan air itu untuk mencuci bahagian faraj. Amalkan setiap hari.
b)    Ambil sebiji buah manjakani. Masukkan kedalam nasi yang sedang mendidih, bila nasi telah kering, ambil buah manjakani tersebut dan potong kecil-kecil semasa masih lembut dan makan bersama nasih yang masih panas. Amalkan selalu.
c)    Rebus buah manjakani. Air rebusannya diminum.Bukan sahaja elok untuk mengetatkan faraj, tetapi juga elok untuk melangsingkan badan dan untuk awet muda.

2. Latihan Kemutan Faraj.
-   Amalkan membuat latihan kemutan faraj setiap pagi. Caranya dengan kemut faraj anda seolah-olah anda sedang menahan kencing selama 7 saat. Lakukan selama 20 kali setiap hari.

3. Khasiat daun Inai, Pegaga, Daun Limau Purut dan Pinang Muda

    Pinang muda ditumbuk untuk mendapatkan airnya yang pekat. Ambil daun inai, pegaga dan daun limau purut secukupnya dan ditumbuk serta diperah untuk dapatkan air yang pekat. Campur kedua-dua jenis air ini. Ambil cotton bud dan celupkan ke dalam air ini. Celupkan cotton bud ini ke dalam faraj. Amalkan setiap hari semasa mandi petang sehingga faraj terasa benar-benar ketat.

selamat mencuba...

Isnin, 3 Ogos 2015

PETUA HILANGKAN KARAT PAKAIAN

Cara 1:
Taburkan garam pada bahagian yang terkena karat dan percikkan cuka pada bahagian pakaian yang terkena karat. Biarkan seketika dan kemudian basuh seperti biasa dengan sabun basuh

Cara 2:
Gosok isi limau nipis pada bahagian yang terkena karat dan kemudian rendam pakaian itu dalamair garam. Biarkan seketika dan kemudian basuh seperti biasa dengan sabun basuh

Cara 3:
Sapukan sabun mandi pada bahagian yang terkena karat hingga menutupi kawasan yang berkarat sepenuhnya. Kemudian rendam ke dalam air yang telah diperah limau nipis atau limau kasturi. Biarkan seketika dan kemudian basuh seperti biasa dengan sabun basuh

Cara 4:
Sental buah belimbing buluh masak pada bahagian pakaian yang terkena karat. Biarkan seketika dan kemudian basuh seperti biasa dengan sabun basuh.

Tajaan

Terdapat ralat dalam alat ini
Related Posts with Thumbnails

RADIOKITA STESEN 1